Sunday 5 August 2012

First Experience At the Track

Deqwan ajak gi training motor for real kat Institut Lesen Memandu JV Cergas walaupun ketika itu kite tak begitu cergas. Seriously malas as it's been quite sometimes kan? Thats why I hate delayed things off! Plus, ingatkan Deqwan sudah melupakan perihal janji manis beliau lagipun beliau baru saja pulang dari sekolah. Yes, beliau bersekolah pada hari Sabtu, sunggoh rajin! Oleh kerana sifat malas itu, kite dress up pun lebih kurang lah kan free-iron stuff. Who cares? Budaya sempoi habis memang menebal dalam diri ini.

After had her lunch, we move out. Okay, she's in red flag so dia ni memang penyokong setia Jepun dikala Olimpik  ini. Kite harap kerajaan Malaysia mengambil tindakan sewajarnya terhadap tali barut Jepun yang masih bersisa ni :P Sebelum kite bercerita lebih lanjut mengenai sejarah Jepun, you better slap me hard! hahaha...

When we're reached there, I rest myself at the bench provided and kept staring at the theory class trainee show off their best talent riding a motorcycle. Wahhh! kagum seketika. Puii! teruk bebenor. Actually stress kot kena tunggu til 4pm for my turn, as I've already ask the clerk there. Guess what? we should wait for 1 hour and 15 minutes yawww! Seriously kite tak expect kite mempunyai kebolehan menunggu dengan sabar dalam tempoh tersebut.

pandang-pandang jeling-jeling

I'm shivering as the clock ticking to 4pm and I was like, damnn! Nervous, takut, malu semua ada. Ye lah, ramai kan bebudak teori kat sini. Mana taw kite jatuh secara terhormat kang, tak memasal digula-gulakan. After get my photocopy of identification card and L license from the office, I gave the clerk there at the training counter applying for my turn. Original L licenses pun kena attached altogether with those photocopy sebagai cagaran kot. Mana taw, kalau kalau kite yang 'handal' bermotosikal ni merempit bawak balik sampai ke rumah kan? lol.

Instructor kat situ tak benarkan kite naik atas titi tu, so as a newbie kena lalu beside titi je. Insiden yang sungguh menyayat hati! Kite just round several times kat parking lori, lokasi pertama masa kite buat latihan dulu bagi orang terpilih yang 'handal' bermotosikal macam kite, itu pun atas saranan others instructor yang meminta kite just round few times sementara nak biasakan diri balace and adapt with the motorcycle itself. Lepas tu, Pak Cik Demo datang tanya kite dah buat berapa round and I'm just reply 'saya round sini je sebab tak mahir lagi'. Then, dia offer diri untuk mengajar. Yippiiieeee! :D

Pak Cik Demo ajak kite bawak motor ikut dia, seriously he's a good trainer. Memang boleh hadam la apa dia ajau sebab kite mendapati diri kite dah banyak improve better than before. Memang annoying bila trainee lain pun noticed that I failed to ride it well but I'm trying my very best! Best lah sangat sampai ada 'Kajol' langgar kite dari belakang sebab kite break mengejut, mujur tak kojol! phewww... It just that still can't get myself onto that titi.

After quite sometimes, we went home happily. ^^ Really thankful to Pak Cik Demo, please don't hesitate to see me again in future :P

No comments: